onsdag 15 februari 2012

[Enkla kontraster]


                          


Trivs just nu med enkla och rena kontraster till min grå basis. Vilsamt och lättsmält. Det varierar olika perioder vilken känsla och vilka uttryck man eftersträvar i hemmet. Jag är sådan att spårar jag in på en linje vill jag gärna ta den hela vägen. Därför är det bra att få till en enhetlig och trivsam grund att utgå ifrån. Då är det enkelt att förändra just detaljerna. Detaljerna tillför en stor del av "känslan". 





Kuddarna som syddes härom veckan fyller soffan och gör den än mer go att sjunka ner i.








Kuddhav gillas av alla i familjen och det blir trivsamt. Så nej, man kan aldrig få för många... Skulle gärna spara ihop en stor kuddsamling att kunna kombinera och variera.



4 kommentarer:

  1. Fantastisk sofakrok med lekre puter:)
    Er deilig med så mange ♥
    Jeg har endel av de putene jeg og, og liker de veldig godt!!

    SvaraRadera
  2. Å så fint du har hemma,verkligen en härlig blogg att följa :)

    Tänkte fråga vilken färg du använt till skåpet och vilken färg du har till väggen i sovrummet med tegel

    Mvh

    Stina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skåpet grundade jag först med en ljusgrå vatten baserad grundfärg. Sedan målade jag ett lager med lacyr som jag suddade med en trasa när den torkat till. Tegelväggen är målad med en vanlig vatten baserad väggfärg. Lycka till!

      Radera
  3. Hej igen

    Du vet möjligen inte vilka nyanser av grå det är?

    Mvh

    Stina

    SvaraRadera